fbpx
SEO Çalışması

SEO çalışması, web sitesinin trafiğini ve webdeki performansını artırmak adına yapılan faaliyetler bütünüdür. SEO, İngilizce’de açılımı Search Engine Optimization olan Türkçe’de Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelen bir terimdir.

SEO, web sitenizin arama motorunda daha iyi bir performans sergilemesi adına yapılması gerekli olan çalışmalardır. Yapılan SEO çalışması sonucunda web siteniz Google arama motorunda daha üst sıralarda çıkacak ve web sitenizin bilinirliği artacaktır.

SEO Çalışması Neden Gereklidir?

SEO çalışmasının öncelikli hedefi web sitenizin arama motorlarında üst sıralarda yer almasıdır. Web siteniz arama motoru sonuçlarında üst sıralarda bulunursa doğal olarak daha fazla tıklama alır. Dolayısıyla web sitenize daha çok ziyaretçi gelmesi sizi motive eder. 

WordPress SEO Çalışması

WordPress, SEO alanında en çok tercih edilen ve SEO çalışmasına uyumlu sistemler arasında ilk sırada olan bir içerik yönetim sistemidir. Özel yazılımla hazırlanan bir web sitesinde yaptırmak istediğiniz SEO çalışması için yüksek bir bütçe ayırmanız gerekir. Ancak WordPress ile yapılan bir sitede SEO çalışması yapmak için eklentilere ve minimum kodlamaya ihtiyaç duyarız. Siteniz WordPress değilse ve siteniz için WordPress altyapısını kullanmak istiyorsanız ya da bir web sitesine ihtiyacınız varsa Anahtar Teslim Website makalemizi inceleyebilirsiniz.

Anahtar Teslim Website Makalesini İncele -> https://www.onurozden.com.tr/anahtar-teslim-website

Hemen Teklif Al ->

Şirket Hattı: 0 232 215 01 33

Whatsapp: +90 541 527 56 07

Email: info@onurozden.com.tr

SEO Çalışmasına Nasıl Başlanır?

SEO çalışması kapsamında web sitenizin arama motorlarında üst sıralarda yer alması için çeşitli teknik stratejiler uygulamanız. SEO çalışması sayesinde web sitenizin organik trafiği artar. İnternette arama yapan bir kullanıcı büyük oranda karşısına çıkan ilk sonuca tıklar. Dolayısıyla web sitenizin ilk sırada yer alması demek markanızın otoritesinin artması demektir. Rakiplerinizden üstün olmak ve dijital dünyada ön plana çıkmak, ilk etapta çok zor bir iş gibi görünebilir. İşte SEO çalışması da tam bu noktada devreye giriyor. Kullanıcı arama yaptığında karşısına sizin web siteniz çıkıyorsa SEO çalışması başarılı olmuş demektir. Web sitenizin arama motorlarında üst sıralarda çıkmasını istiyorsanız ilk etapta arama motorlarının nasıl çalıştığını bilmeniz gerekir. Bu durumu bir oyuna benzetebilirsiniz ve oyunun kuralları arama motoru tarafından belirlenir. SEO çalışmasında oyunun kurallarını bilirseniz ve buna göre hareket ederseniz başarıyı yakalayabilirsiniz. Şimdi de SEO’nun kurallarına değinelim.

Arama Motorunun Çalışma Mekanizması Nasıldır?

Arama motorunda sonuçların listelenmesinde birçok faktör ön plana çıkar. Bu faktörler içerisinde en çok dikkat edilmesi gereken 3 unsur aşağıya ekledik:

  • Yetki
  • Kişiselleştirme
  • Alaka düzeyi

SEO çalışmasında bu faktörleri iyi anlamanız ve web sitenizin optimizasyonunu buna göre yapmanız gerekir. Google ve benzeri arama motorlarının tamamı kullanıcının en alakalı ve yetkin arama sonuçlarını görmesini ister.

Google, en çok kullanılan ve oldukça kaliteli bir arama motorudur. Kullanıcının ihtiyacını karşıladığı için bugüne kadar en çok tercih edilen arama motoru olma özelliğini korumuştur. Google kullanıcının ihtiyacını karşılayacak web sitelerini öne çıkarır. Kısacası Google’a SEO çalışması yapmak demek bir bakıma Google’ın kalitesini arttırmasına yardımcı olmak demektir. Web siteniz için kaliteli içerikler üretmek, web sitesini optimize etmenize destek olur.

Arama motorları belirli aralıklarla algoritma değişiklikleri yaparlar. Arama motorlarının yaptıkları algoritma değişikliklerinin en önemli amacı kullanıcı deneyimini arttırmaktır. Yukarıda da belirttiğimiz üzere Google, kullanıcının en kaliteli deneyimi yaşamasını ister. Bu da kapsamlı bir SEO çalışması ile mümkündür.

SEO Çalışmasında Anahtar Kelimelerin Önemi

SEO çalışmasının olmazsa olmazı anahtar kelimelerdir. Bu nedenle anahtar kelimelerinizi belirlerken analitik bir yaklaşım tarzı benimsemelisiniz. İlk olarak potansiyel müşteri kitlenizi iyi tanımanız gerekir. Spesifik ve detaylı bir sorgulamayla web siteniz için en doğru anahtar kelimeleri tespit edebilirsiniz.

SEO çalışmasında anahtar kelime araştırmasında izlediğiniz süreci doğru yönetmeniz gerekir. Web siteniz için doğru anahtar kelimeleri belirlerseniz, web sitenizin ziyaretçi trafiği organik olarak artacak, bu sayede potansiyel müşterileriniz web sitenize daha çok ilgi gösterecektir. Anahtar kelimeleri belirlerken içeriklerinizi tamamlayan kelime ya da kelime gruplarına yer vermeniz gerekir. Bu sayede web siteniz arama motorunda daha görünür hale gelecektir.

SEO çalışmasında anahtar kelimenin ne kadar önemli olduğuna dair bir örnek verelim. Örneğin Samsung cep telefonu ile ilgili bir web siteniz varsa ve bununla ilgili içerik hazırladıysanız “samsung” kelimesini anahtar kelime olarak belirlediğinizi düşünelim. Kullanıcı arama motorunda samsung araması yaptığında karşısına binlerce sonuç çıkacaktır. Fakat web sitenizde hazırladığınız içerik “Samsung Note 6 Plus” ile ilgili ise anahtar kelimenizi Samsung Note 6 Plus olması daha fazla işinize yarayacaktır. Bu sayede arama motoru sonuç sayfasında gösterilen sonuçları mümkün olduğu kadar daraltabilirsiniz. Doğal olarak yaptığınız anahtar kelime seçimi SEO çalışmasına daha büyük fayda sağlayacaktır. SEO çalışması sürecinin en önemli aşamalarından biri anahtar kelimelerin araştırılmasıdır.

SEO Çalışmasının Sonuçları Nasıl Ölçülür?

Web sitenizin SEO açısından nasıl bir performans ortaya koyduğunu anlayabileceğiniz en iyi araç Google Analytics ‘tir. Google’ın kendi hizmeti olan Google Analytics zaman aralıklarına, coğrafi konuma ve anahtar kelimelere göre birçok veriyi size ücretsiz olarak sunar. Google Analytics’in size sunduğu verileri göz önüne alarak çalışmalarınıza yön verebilirsiniz.

Google Analytics’in size sunduğu veriler SEO çalışmanızda başrol oynamalıdır. Eğer SEO çalışması sürecinde web sitenizin trafiğini artmasını organik olarak beklemek yerine kısa vadede sonuç almak istiyorsanız, o halde bir adwords kampanyası oluşturabilirsiniz. Google Adwords’teki anahtar kelime planlayıcı web siteniz ile ilgili anahtar kelimeleri size sunar ve hızlı sonuç almanıza yardımcı olur.

Google Ads (Adwords) ile dönüşüm için gerekli olan anahtar kelimelerin tespit edip bu kelimelere odaklanabilirsiniz. Böylece zaman kaybı olmadan hem organik trafik hem de web sitesi ziyaretçi trafiğinin artmasını sağlayabilirsiniz. Bu sayede ziyaretçi sayınızla birlikte gelirinizi de artırmış olursunuz. SEO çalışması kapsamında belirlediğiniz anahtar kelimelerden sonra belirli oranda Adwords bütçesi oluşturmanız gerekir. İki kanalı aynı anda kullanmanız SEO çalışması açısından çok önemli sonuçlar doğuracaktır.

İyi bir SEO çalışması web sitenizin kalite puanının da artmasına, Google Ads kampanyalarının sağlıklı şekilde yapılmasına destek olacaktır. Etkili bir Google Ads kampanyası sayesinde hem maliyetlerinizi düşürebilir hem de dönüşüm yüzdesini arttırabilirsiniz.

SEO Çalışmasının Devamlılığı

SEO çalışması, uygulandıktan sonra bırakılacak bir iş değildir. Site ziyaretçilerinize her zaman güncel, düzenli ve kaliteli içerikler sunmanız gerekir. Sonuçların etkileneceği faktörler her zaman değişmektedir. Arama motorunun tavsiyelerine uymak, ziyaretçi sayınızın artmasına, dolayısıyla gelirinizin artmasına neden olacaktır. Tabii bunun için biraz sabır göstermeniz ve SEO çalışmasının sürekli bir faaliyet olduğunu unutmamanız gerekir.

SEO Çalışması Nasıl Yapılır?

Kullanıcının kafasında en çok yer işgal eden soru işareti SEO çalışmasının nasıl yapıldığıdır. SEO çalışması, son derece zor bir çalışmadır. Fakat bir o kadar da zevkli ve sonuçları kullanıcıyı tatmin eden bir süreçtir. Söz konusu çalışma haricinde hiçbir faaliyet size kullanıcının ne istediğini ve nereye odaklanmanız gerektiğini göstermez. SEO çalışması, web sitenizin ziyaretçi sayısını artırma, doğal olarak nasıl daha fazla kazanacağınız konusunda size etkili bir çözüm imkânı sunar.

İnsanların internet üzerinde en çok kullandığı platform arama motorlarıdır. Kullanıcı belli soruları arama motoruna sorarak istediği sonuçları almak isterler. Bir şeyin ne olduğu, nasıl kullanıldığı, nasıl bulunabildiği gibi sorular kullanıcının arama motoruna en çok sorduğu sorular arasındadır.

SEO, en basit tanımı ile kullanıcının arama motoruna sorduğu soruların karşılığında alacağı sonucun sizin web siteniz olmasını sağlamaktır. Bu anlamda web sitenizde kullanıcının işine yarayacak, yani onun ihtiyaçlarını karşılayacak sonuçların yer alması gerekir. Web sitenizde kullanıcının sorduğu sorunun cevabı etkin şekilde yer alıyorsa kullanıcı sizin web sitenize yönlenecektir.

SEO çalışmasında odaklanmanız gereken belli başlı kriterler vardır. Bu çalışmanın ilk aşamasında Site içi SEO ve teknik SEO çalışması yer alır. SEO çalışması kapsamında ilk olarak aşağıdaki kriterleri yerine getirmeniz gerekir.

  • Anahtar kelimelerin doğru belirlenmesi ve doğru yerlere yerleştirilmesi
  • İçeriğin yazılması için en doğru yöntemin ve anahtar kelime yoğunluğunun belirlenmesi
  • Meta verilerin etkin şekilde kullanılması
  • WordPress Hız Optimizasyonu sağlanarak hızlı şekilde yüklenmesinin sağlanması
  • URL yapısının etkin şekilde belirlenmesi
  • İçeriklerde içerikle ilgili görsellerin ve videoların kullanılması
  • SEO çalışmalarında mobil cihazların da dikkate alınması

SEO çalışması, site içi SEO, site dışı SEO, teknik SEO ve yerel SEO olarak dörde ayrılır. Şimdi de bu kavramlardan ve detaylarından bahsedelim. 

Site İçi SEO Çalışması

Söz konusu kavram siteyi kontrol edebildiğiniz her türlü faaliyetle ilgilidir. Bu nedenle SEO çalışmasında site içi çalışmanın çok özel bir yeri vardır. Site içinde yapılacak çalışma SEO için yapılan yatırımı en üst seviyeye çıkarmayı sağlar. En yüksek getiri sağlamak için aşağıdaki çalışmaları yapmanız, son derece verimli sonuçlar almanızı sağlayacaktır.

Anahtar Kelime Tanımlaması

Anahtar kelimelerin doğru belirlenmesi için aşağıdaki başlıklarda belirttiğimiz durumları dikkate almanızı tavsiye ederiz. Sözünü ettiğimiz konular daha sağlıklı sonuçlar almanıza yardımcı olacaktır.

Aranma Hacmi

Aranma hacmi, bir kelimenin arama motorlarında aylık kaç kez aratıldığını gösteren istatistiki bir bilgidir. SEO konusuna yabancı olan bir kullanıcı aranma hacmi kavramını önemsiz bulabilir. Ama bu alanda profesyonel hizmet veren kişi veya firmaların en çok önem verdiği konulardan birisi aranma hacmidir.

Aranma hacmi, hedef kitlenizin alışkanlıklarını ve davranışlarını ölçen bir ölçü birimidir. Yaptığınız çalışmadan en iyi sonucu almak istiyorsanız aranma hacimlerini enine boyuna incelemeniz gerekir. Yaptığınız kısa bir araştırma sonunda hangi anahtar kelimelerin aranma hacminin daha yüksek olduğunu belirleyebilirsiniz. Aranma hacmi yüksek anahtar kelimelerin belirlenmesi çalışmanızın kısa süre içinde sonuç vereceğinin de göstergesidir.

Google anahtar kelime planlayıcısı, anahtar kelime araştırmalarınızda kullanacağınız en iyi araçtır. Anahtar kelime araştırmasında aylık en yüksek trafik oluşturan anahtar kelime ya da kelime gruplarına yoğunlaşmanız gerekir. Bu anlamda direkt olarak rakamsal değerlerden yola çıkmak zaman zaman sağlıklı sonuçlar vermeyebilir.

SEO kapsamında hacmi düşük anahtar kelimelerin kullanılması, yapılan çalışmada sağlıklı sonuçlar elde etmenize engel olacaktır. Bu nedenle yaptığınız çalışmada vaktinizi boşa harcamış olursunuz. Verileri iyi analiz ederek çalışmalarınıza yön vermeniz ve hedef kitlenizin dilinden konuşmanız çok önemlidir.

Rekabet

Arama motoru sonuç sayfasında ilk sayfada yer almak kolay değildir. Bu anlamda anahtar kelime rekabeti konusunda sizlere sağlıklı veriler sağlayabilecek yöntemleri kullanmanız gerekir. Anahtar kelimenin sağladığı rekabet durumu söz konusu anahtar kelimenin farklı niteliklerinin göz önünde bulundurularak hesaplanır. Anahtar kelimenin rekabet durumu belirlenirken aşağıdaki maddeleri dikkate almanızı öneririz:

  • Seçilen anahtar kelimenin gelir artışına katkısı nedir? Bir anahtar kelime geliri ne kadar çok artırıyorsa söz konusu kelimenin rekabet durumu da o kadar yüksektir.
  • Belirlenen anahtar kelimenin arama hacmi nedir?
  • Belirlenen anahtar kelimenin arama motoruna yazıldığında listelenen sonuçlar genel anlamda büyük markalara mı aittir?

Yukarıdaki soruları kendinize sorarak en etkili rekabet sağlayacak anahtar kelimeyi belirleyebilirsiniz. Belirlediğiniz anahtar kelime ile arama motorunda ilk sıralarda yer alabilirsiniz. Ama web siteniz sıralamada büyük markaların gerisinde kalıyorsa doğru rekabet edemiyorsunuz demektir. Tam da bu noktada biz devreye girerek web siteniz için başarı garantili çözüm sunabiliriz.

Bu konuda profesyonel bir SEO uzmanından destek almanız oldukça önemlidir. Küçük işletmeler ya da bütçesi kısıtlı olanların SEO çalışması yaparken hata yapma lüksü yoktur. Dolayısıyla hem zamanınızı hem de bütçenizi en verimli şekilde kullanabilmeniz için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Bize ulaşmanız için iletişim kanallarımız ->

Şirket Hattı: 0 232 215 01 33

Whatsapp: +90 541 527 56 07

Email: info@onurozden.com.tr

Amaç

Anahtar kelimeyi belirlerken anahtar kelimenin hacmi kadar belirlenen anahtar kelimenin sektörde belirleyeceği amaç da çok önemlidir. Amaç, arama motorunda basit bir şekilde arama yapan birisinin ihtiyaçlarına cevap verecek nitelikte olmalıdır. Bu anlamda insan psikolojisini göz önünde bulundurarak belli araştırmalar yapmanızda fayda vardır.

Küçük işletmeler için arama motorunda kullanıcının neden bu anahtar kelimeyi arayacağını düşünmeniz gerekmez. Arama motorunda kullanıcının neden bu kelimenin aradığı bilgisi SEO açısından işinize yaramaz. Küçük işletmeler için daha çok pazarlama araçlarına uygun bir anahtar kelime doğru bir tercih olacaktır.

Kaliteli Özgün İçeriklerin Oluşturulması

SEO çalışması için çok önemli konulardan biri de kaliteli ve özgün içeriklerin oluşturulmasıdır. SEO kapsamında içerik oluştururken dört önemli unsurun göz önünde bulundurulması gerekir. Bunların her birinin dikkatli şekilde uygulanması ile en iyi sonuç elde edilebilir.

  • Anahtar kelimeler
  • Uzunluk
  • Özgünlük
  • Değer

Anahtar kelimeler ile ilgili yukarıda yeterli bilgi verildiğini düşündüğümüz için sizlere aşağıdaki alt başlıklarda içeriğin uzunluğu, özgünlüğü ve değerinde bahsetmek istiyoruz.

Uzunluk

İçeriğin ne kadar uzun olduğu arama motorlarının önem verdiği kritik hususlardan biridir. İçeriğin uzunluğu faaliyet alanına göre değişmektedir. Bu nedenle ideal içerik uzunluğu diye bir kavram yoktur. Belirlediğiniz stratejiye göre içeriğin uzunluğu tamamen sizin vereceğiniz bir karardır.

Faaliyet alanınıza göre oluşturduğunuz içerik çok kısa ve kalitesiz ise arama motorlarında üst sıralarda yer almanız mümkün değildir. Yeterli uzunlukta olmayan içerikler arama motoru tarafından yeteri kadar faydalı ve kullanışlı olarak algılanmaz. Bu nedenler içeriğin amaca hizmet eden uzunlukta olması gerekir.

Web sitenizde sunduğunuz hizmet ya da satışını yaptığınız ürünlerle ilgili arama yaptığınızda çıkan içerikleri inceleyebilirsiniz. Örneğin arama motorlarında ilk sayfada yer alan içerikler 1000-2000 kelimelik kaliteli içerikler ise sizin bunlarla rekabet edebilmeniz için bu uzunlukta, ayrıntılı bilgi veren kaliteli içerikler hazırlamanız gerekir.

Özgünlük

Sitenizin arama motorları tarafından spam olarak algılanmasını istemiyorsanız kesinlikle kopya içeriğe yer vermemeniz gerekir. Arama motorlarının en sevmediği durumlardan birisi, web sitesinde kopya içeriklerin olmasıdır. İyi bir içerik hazırlamak istiyorsanız tamamen kendi cümlelerinizle, kopya barındırmayacak şekilde yazmanız gerekir. Aksi durumda SEO çalışması kapsamında istediğiniz sonucu alamazsınız.

SEO kapsamında yaptığınız çalışmaları tamamen kendi kitlenize hitap edecek şekilde yapmalısınız. Yazdığınız içerikte kopya olup olmadığını kontrol etmek isterseniz bu kapsamda kurulmuş internet sitelerini kullanabilirsiniz. Bunun yanında hazırladığınız içerikten kopyaladığınız örneklem cümleleri google’a yapıştırıp sonuç sayfasında çıkıp çıkmadığını kontrol edebilirsiniz. Arama motorundan arzu ettiğiniz sonucu almak istiyorsanız özgünlük konusunu her zaman göz önünde bulundurmanız gerekir.

Değer

SEO kapsamında yapılan çalışmada değer, mutlaka stratejinizin bir parçası olmalıdır. Arama motorları kendisini geliştiren algoritmalara sahiptir. Bu nedenle arama motorları kaliteli içerik ile kalitesiz içeriklerin ayrımını her geçen gün daha iyi bir şekilde yapar. Eğer hazırladığınız içerik kullanıcının isteklerine cevap veriyorsa ve o halde kalitelidir. En güncel ve özgün içeriklerle profesyonel SEO desteği almak istiyorsanız aşağıdaki formu doldurarak bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Sonuç Garantili SEO Çalışması

Başarılı sonucu kesin olarak elde edebileceğiniz kaliteli SEO Çalışması için bizimle iletişime geçebilirsiniz. Aşağıdaki formu doldurarak bize ulaşabilirsiniz.

    Yazar

    Onur Özden

    Bir Yorum Bırakın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Yanıtla
    İletişim
    Merhaba!
    Nasıl yardımcı olabiliriz?